En tisdag fast en början på en ny vecka

Idag påbörjades en ny kurs som faktiskt ska innefatta ett resultat i form av en skriftlig rapport och en muntlig framställning. Jag kommer därför att ha saker att göra om dagarna och träffa min grupp (om jag skaffar mig en sådan), och det är så himla bra. 
 
Främst för jag inte kommer ha lika mycket tid över till att grubbla och tycka synd om mig själv. 
 
Jag tänker ganska mycket på vikt just nu. Kanske främst för jag gått ner nästan alla sambokilon och kan ha kläder som satt thight förut. Det känns ju bra. Bort med pizzakilona och jag har tränat på actic två gånger på en vecka. Kanske början på ett nytt hälsosamt liv eller så är det bara en fas eller nåt. 
 
Precis när vi gjort slut promenerade jag en del runt strömmen och sprang lite då och då. Det var bra för att rensa tankarna hade jag läst men det funkade sådär. Allt som håller hjärnan upptagen funkar ju just så länge hjärnan är upptagen. Sen när man ska sova så hinner allt ifatt en. 
 
Men jag tror jag mår bra nu. Påminner mig själv varje kväll att värdera det jag har och att vårda dom personerna så bra jag kan. Hur det funkar i praktiken är en annan historia men jag försöker ha en plan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0