halsen osv

Jag börjar bli så ruskigt uttråkad nu, trött på att ligga ner och glo på teve.
 
Igår hände en riktigt pinsam och jobbig grej. Jag satt i soffan och kollade på Sex and the city"..." flottigt hår, febersvettig kropp, ful gammal t-shirt och ett par trasiga thights hade jag på mig. Och det flottiga håret hade jag satt upp i någon slags tofs högt upp på huvudet men hälften av håret hade ramlat ur och hängde bredvid. Jättesnygg och fräsch var jag alltså. När jag sitter där och suckar över hur dum i huvet Carrie är så ringer det på dörren, jag vädjar om att Sia ska gå och öppna och det gör hon, och då är det en man från tv och radiotjänst som står där och undrar varför vi inte anmält tv-innehav. 
 
HE HE sa jag och skrev under och är nu en hederlig medborgare. 
 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Samma sak hände mig i helgen. Fast de ringde istället. Hederlig som jag är kunde jag inte ljuga så nu betalar jag tv-avgift för en tv jag inte äger. Hehe! Men som tur var gick min "sambo" med på att dela.

Svar: haha åh, jag har ljugit när de ringt... men jag satt ju och kollade på tvn när han ringde på så nu fanns liksom ingen återvändo. Så frågade han hur det kom sig att vi inte redan betalade...
None None

2012-10-04 @ 16:41:32
URL: http://sannade.blogg.se
Postat av: Sanna

Hehe! Jag borde kanske ljugit. Men jag var helt säker på att hon jag bor med redan betalade så jag sa ju hennes namn. Så när hon inte fanns med så registrerade de mig som kund. Hade liksom ingen återvändo. Har dock mailat och försökt avanmäla mitt tv-innehav. Får se om de går med på det.
Iofs så tycker jag att det är en bra grej. Men det känns så surt att betala när inte alla gör det. Tänk vad mycket jag kan göra för 2000 kr liksom. Typ åka till Berlin. ;)

Svar: Jaa, jag tycker också det är en bra grej egentligen, men tycker det borde va olika avgift beroende på inkomst.
None None

2012-10-04 @ 18:19:46
URL: http://sannade.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0