På gatan där jag bor

 
På min gata händer vissa saker enligt rutin. Sopbilarna kommer vissa morgnar vid samma tid, men jag minns aldrig vilka morgnar. Men de brukar väcka mig med sin gnisslande metall. 
 
Sen är det fredag och lördagnattens festligheter, oftast vid 23-00 när festprissar går till krogen, sen vid 03-04 när de ska därifrån. Då är det glada rop om efterfest och ett och annat par som bråkar. 
 
Men det finns även en återkommande man, han följer dock inte sina rutiner längre. För ett år sen brukade han stå utanför varje morgon vid halv elva och ropa Lars-göran upp mot ett fönster intill. Han fortsätter komma tillbaka om än inte lika regelbundet som en gång i tiden, han ställer sig utanför luntgatan 20 och skriker Lars-göran 3 gånger mot ett fönster. Jag har aldrig hört Lars-göran ropa tillbaka, och jag vet inte vad som händer sen. Men det finns någon märklig trygghet i de här ropandena. Vill att de ska återkomma så jag får veta mer om Lars-göran-mannen. Har ännu inte lyckats få en skymt av honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0