Seminarie gestaltning teori och sånt

Idag har vi ett gestaltningsseminarie där vi turas om att presentera exempel på bra gestaltningar utifrån temat som är välfärdsdrömmar. Just nu är det lunchpaus och om 45 minuter är det min tur att presentera. 
 
Jag ska presentera det här fotografiet av Laurent Cheheres och prata om välfärd och gestaltning. Pretentiöst så det förslår, men mycket vackert fotografi.
 
En tolkade temat som att historiska gestaltningar är bra för då ser man hur jävligt det varit tidigare och hur bra vi har det nu. Men det är väl ingen välfärdsdröm? Det handlar om att vi gemensamt ska skapa ett sverige där vi alla tillsammans kan känna trygghet och så vidare. Men den här utläggningen om hur jag ser på välfärd kan vi ta en annan gång för jag spårar nog ut lite kanske såhär på en lunchrast. 
 
Orkade hur som helst inte lägga mig i välfärdsdiskussionen, kanske gör det snart när det är min tur eller så struntar jag i det. Kanske säger jag bara att jag har en rätt tydlig bild av vad välfärd är för mig och att jag inte alls tycker det är ett särskilt luddigt och vitt begrepp som första talaren tyckte. Att ha det bra. Så enkelt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0