Spenaten bäddar om hjärtegropen

 
I somras när jag var som deppigast och argast och kände mig pytteliten så ville jag mest bara äta spenat. Helst bladspenat eller spenatsoppa. Jag blev snabbt mästare på att göra spenatsoppor men har på senaste tiden tagit en paus från spenatsoppan. Vill inte tröttna och vill inte förknippa spenatsoppa med ledset hjärta. 
 
Kom att tänka på det nu, när jag ska ge mig på att äta stuvad spenat, som tillbehör då. Istället för spenatsoppa. Vad konstigt det är när man bara vill äta en och samma sak om och om igen.
 
Ifall man är ledsen får gärna maträtten vara monoton och smaka samma hela maträtten igenom upplever jag. Vet att niotillfem mest ville äta cheesburgare när hennes kille dumpade henne. 
Fanns visserligen vissa kvällar då jag och vinägerchips till middag tills gommen var helt sårig, mest bara för att göra det hela lite mer jävligt och dekadent så det skulle gå över snabbare. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0