tisdagen den tolfte

Bästa beslutet jag tagit det här året är att ta avstånd från sånt som inte känns bra. Att våga säga ifrån och inte ta skit från någon, inte vara så jävla förlåtande för att det är några som jag kallar vänner. Jag orkar inte höra skit från killar som skyller ifrån sin totala brist på ansvar på könsnormerna och sån jävla skit. 
 
Jag orkar heller inte höra något försvar i någon form för någonting som helst som lyder "jamen hen har ju alltid varit sån" eller "jamen så har det ju alltid varit" Det är ingen som helst ursäkt för att någon beter sig illa eller för att fortsätta upprätthålla system som är rasistiska, sexistiska eller som det heter på engelska, Fucked Up. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0