I don't know what love is, but i know what it isn't

 
Idag vill jag bara lyssna på popmusik och läsa, kanske dricka en kopp kaffe till och ta en promenad. 
Vid halv fem kommer P hit för att hämta saker han glömde i flyttlasset. Han undrade om jag skulle vara hemma då, jag skrev att det kommer jag, då svarade han hurra!
 
"Hurra!" som om det kommer bli en fest, "hurra!" som om vi skulle ha kul och det var något bra som skulle hända. Antagligen menade han ingenting alls med det där hurraet men det ligger kvar på min näthinna. Ett fyrfaldigt leve Hurra Hurra Hurra Hurra, fast egentligen ska man bara hurra tre gånger det vet man ju vilka blickar man kan få från de som vet bättre när man sjungit ja må han leva och man hurrar den fjärde gången. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0